مراقبت بعد از لمینت کامپوزیت دندان سلامت دهان بهداشت

جلو گیری پوسیدگی دندان لمینت شده نظر کاربران در مورد لمینت دندان چیست مراقبت بعد از کامپوزیت دندان 2021

مراقبت بعد از لمینت کامپوزیت دندان سلامت دهان بهداشت

جلو گیری پوسیدگی دندان لمینت شده نظر کاربران در مورد لمینت دندان چیست مراقبت بعد از کامپوزیت دندان 2021

ثاییز مواد غذایی و نوشیدنی ها بر سلامت دهان بهداشت دهان و دندان در سال 2021

ثاییز مواد غذایی و نوشیدنی ها بر سلامت دهان بهداشت دهان و دندان در سال 2021 به یاد اشته باشید غذاها و نوشیدنی هایی که در رژیم غذایی خود گنجانده اید همگی بر دندان ها و لثه های شما تأثیر می گذارند. مخصوصا نوشابه که پدر دندان شما را در خواهد اورد و به عبارتی دهانتان با خوردن این نوشیدنی ها اسفالت خواهد شددر حالی که برخی از غذاها و نوشیدنی ها باعث سلامت دندان ها و لثه می شوند ، برخی دیگر ممکن است منجر به پوسیدگی دندان ، فرسایش و ایجاد بیماری های دهان شوند.



این نوشیدنی ها از دو جهت مضر بر دندان های شما تأثیر می گذارد: اسیدی هستند و سوخت را برای باکتری های تقویت کننده حفره فراهم می کنند. باکتری های تقویت کننده حفره مانند استرپتوکوکوس موتانس از قند تغذیه می کنند و اسیدهایی تولید می کنند که مینای دندان را از بین می برد یا تجزیه می کند پس ، نوشیدنی های اسیدی و شیرین مانند کولا یک و دو ضربه به دندان های شما وارد می کند. آنها نه تنها به طور طبیعی اسیدی هستند ، بلکه منجر به تولید بیشتر اسید نیز می شوند.علم ثابت کرده  که نوشابه ها و نوشیدنی های شیرین برای دندان های شما بسیار فرساینده هستند. در حقیقت ، مصرف مکرر نوشابه های گازدار اسیدی مانند نوشابه و نوشیدنی های ورزشی به عنوان عامل اصلی رژیم غذایی در فرسایش دندان در نظر گرفته می شود.



نگه داشتن یا جوشاندن نوشابه و سایر نوشیدنی های اسیدی در دهان ممکن است مشکل ساز باشد ، زیرا این امر زمان تماس ماده اسیدی با دندان های شما را افزایش می دهپزشکان اهل فن  میگویند  باید از مسواک زدن بلافاصله پس از نوشیدن نوشیدنی های اسیدی مانند نوشابه خودداری کنید ، زیرا مینای دندان شما در معرض آسیب است در نوجوانان جوان ، مصرف نوشیدنی های شیرین با قند با پوسیدگی دندان یا حفره ها مرتبط است که عامل اصلی از دست دادن دندان استبه همین دلیل ، بهتر است تا حد امکان از نوشیدنی های شیرین و اسیدی خودداری کرده یا آنها را محدود کنید.


ثاییز مواد غذایی و نوشیدنی ها بر سلامت دهان بهداشت دهان و دندان در سال 2021




 شکر ، آب نبات دشمن دندان شما :

همانطور که در بالا ذر شد ، قند از باکتری های مضر در دهان شما تغذیه می کند که منجر به تولید اسیدهایی می شود که مینای دندان را تجزیه می کنند.به همین دلیل است که مصرف قند افزودنی رژیم غذایی مهمترین عامل خطر برای حفره ها محسوب می شودبه خاطر داشته باشید که قندهای طبیعی موجود در غذاها مانند میوه ها و محصولات لبنی به طور قابل توجهی در ایجاد حفره های دندانی نقش ندارند.از سوی دیگر ، قندهای افزوده شده مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا و شکر رومیزی می توانند به طور قابل توجهی در ایجاد حفره و سلامت ضعیف دهان کمک کنند.



لیس زدن آب نبات مانند آبنبات چوبی ، کارامل و قرص های شیرین یکی از بدترین کارهایی است که می توانید برای دندان های خود انجام دهید. این عمل زمان قرار گرفتن دندان های شما در معرض قند را افزایش می دهد ، که یک عامل کلیدی در ایجاد حفره ها استخوردن مقدار زیادی شکر افزوده نیز می تواند با افزایش التهاب و استرس اکسیداتیو ، که می تواند به بافت لثه آسیب برساند ، به لثه های شما آسیب برساند



 محصولات شکر دار مثل  شیرینی ها




 محصولات شکر دار مثل  شیرینی ها :

این غذاها نه تنها به دلیل کمبود پروتئین و سایر مواد مغذی مهم در مدت یک ساعت باعث احساس گرسنگی می شوند ، بلکه این غذاها سرشار از قند و کربوهیدرات تصفیه شده هستند که برای دندان های شما مفید نیستند.برخی از غلات و محصولات پخته قندی حاوی چندین قاشق چای خوری شکر افزوده در هر وعده هستند که می تواند به فرسایش دندان و بیماری لثه کمک کند.اگر مکرراً به غذای صبحانه با قند اضافه مانند غلات یا شیرینی های شیرین صبحانه دست می زنید ، سعی کنید از یک صبحانه مقوی و کم قند استفاده کنید. در اینجا چند ایده وجود دارد:



 غذاهای چسبناک استفاده نکنید





 غذاهای چسبناک استفاده نکنید :

برخی از غذاها ممکن است احتمال خرد شدن دندان یا بیرون کشیدن یک سیر را افزایش دهند.به عنوان مثال ، خوردن غذاهای سفت ، مانند پاستیل سفت یا آب نبات های سفت ، ممکن است باعث کندن دندان شودعلاوه بر این ، آب نبات های چسبناک مانند کارامل  می توانند به دندان ها بچسبند و احتمال بیرون آوردن پر کردن دندان را افزایش می دهند.



مراقبت خوب از سلامت دهان و دندان به معنای محدود کردن یا اجتناب از برخی غذاها و نوشیدنی ها است. نمونه ها عبارتند از:



مراقبت خوب از سلامت دهان و دندان به معنای محدود کردن یا اجتناب از برخی غذاها و نوشیدنی ها است. نمونه ها عبارتند از:

جوش شیرین

نوشیدنی های الکلی

یخ بر پایه میوه اسیدی می پاشد

آب نبات

غلات صبحانه شیرین

این غذاها و نوشیدنی ها ممکن است خطر پوسیدگی ، بیماری های لثه ، دندان های خرد شده و حتی بیماری هایی مانند سرطان دهان را افزایش دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد